Australie: the Great barrier reef & Diaintree - Reisverslag uit Rowes Bay, Australië van Woudieke Govesoon - WaarBenJij.nu Australie: the Great barrier reef & Diaintree - Reisverslag uit Rowes Bay, Australië van Woudieke Govesoon - WaarBenJij.nu

Australie: the Great barrier reef & Diaintree

Blijf op de hoogte en volg Woudieke

06 Mei 2014 | Australië, Rowes Bay

Aangekomen in Australië! Goed vroeg aangekomen op het minuscule vliegveldje dat Cairns te bieden heeft en door een teveel pratende vrouw voor het vroege tijdstip afgezet op de zogenoemde esplanade. Klinkt allemaal heel bijzonder, maar het was een macdonalds die 24 uur geopend is met een flinke rij hostels en restaurants op een rij. Maar wel met uitzicht op de oceaan, een prima groot grasveld, een stel grillplaten die als barbecue fungeren en een lagoon, dat een nagemaakt strand moet zijn. Even een goedkope tweepersoonskamer op de kop tikken voor twee nachtjes en keihard bijkomen van een stel hectische dagen Hong Kong. Dit bestond voornamelijk uit een hoop slapen, een hoop zwemmen (eindelijk!), veel zonnebrandolie, nog meer slapen en zeggen hoe ontspannen het wel niet was in vergelijking met Hong Kong. Dat laatste hebben we waarschijnlijk nog het meest gedaan. Ook nog krokodil en kangaroo gegeten op kosten van de oma van Wout, ons geluk kon niet op.

Camper opgehaald met als gevolg dat we konden gaan en staan waar we wilden. Dus een flinke verzekering later reden we dan ook keurig aan de linker kant van de weg, zat Wout aan de rechter kant van de auto te sturen en namen we toch maar de eerste rotonde linksom. Uurtje richting Port Douglas en het was wel weer genoeg voor de dag. Nog zo'n 3000 km te gaan richting Sydney, dus de oefening komt wel. Campervan is zo'n beetje het minimale dat je nodig hebt, en dat is perfect. Klein bedje dat we uitgeklapt kunnen laten, paar kastjes, kraantje en een koelkastje voor Wouts Cola, salami en Franks red hot en Dieke d'r drieliter appelsappak, melk, chocolade etcetera. Zo cruisen wij samen een beetje door dit donkerrode landschap met een oneindig lang zandstrand aan de linker kant en een dicht regenwoud aan de rechter kant.

Maar eerst dus Port Douglas! Hiervandaan bootje gepakt om 8 uur 's ochtends en 70 km van de kust een eerste plons gewaagd aan the Great barrier reef. Al snorkelend bleek hier toch wel wat meer te beleven dan we gewend zijn in Zeeland, want na al 10 minuten zwommen we naast een grote zeeschildpad en lachte de vele Nemo's ons toe. In totaal drie riffen afgegaan, over ontzettend veel koraal gezwommen en een twee met lange reefshark begroet.

Goed, wat hebben we verder gedaan? Voor we richting het zuiden zouden gaan wilde we graag het Daintree regenwoud zien, wat overigens een uitstekende oefening was voor het linksrijden. Aangekomen op Cape Tribulation gezwommen in een waterhole. Dit was een vrij diepe beek in het regenwoud en deed me denken aan dat wat als voorbeeld genomen wordt wanneer een Hollands dorp zich gelukkig mag prijzen als er een tropisch zwemparadijs in aanbouw is. Omdat Dieke continu bang was voor korkodillen hebben we een tochtje gemaakt over the Daintree river. Gezellig een familie krokodillen bezocht in hun natuurlijke omgeving. Helaas was de grote 5 meter lange "Scarface" ergens anders op de rivier. Of voor Dieke misschien wel zo fijn. Verder weer een paar keer gezwommen, was het niet in de zee dan was het wel door ergens via een touwtje een rivier in te slingeren. Vandaag weer een wit/blauw strandje aangedaan als tussenstop, dus de streak van elkle dag plonzen staat nog steeds.

Op het moment zitten we in Townsville. Prima camping maar helaas een iets te groot stadje naar onze zin zo na al dat regenwoud en kust. Morgen dus maar vroeg weer weg en een vleugje outback proberen mee te pikken. Dit betekent gewoon 120 km naar het westen en je zit in de woestijn. Over een paar dagen pakken we de whit sundays mee en is het plan om wat surflesjes te volgen. We zien het allemaal wel!

Voor jullie wel weer genoeg verslag uitgebracht van ons tripje lijkt me zo. Uiteraard zijn vragen uit het publiek welkom. Maar we hebben met ons campertje volledig de vrijheid en we hebben het goed. De komende weken Australië zullen nog een hele belevenis worden, dames en heren!

• 06 Mei 2014 - 17:55

Andrea:

Leuk zeg jullie ervaringen! Port Douglas was ik ook geweest en Townsville was mijn favourite stad; is nu enorm groot als ik jullie zo hoor.. Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen! Veel plezier, have fun xx Andrea

• 06 Mei 2014 - 22:38

Leny:

De krokodillen angst van Dieke is zeer waarschijnlijk ontstaan uit een traumatische ervaring bij de Fata Morgana in de Efteling. Als klein kindje moest ze al niks hebben van de krokodillen daar. Ik vind het ook geen schatjes en zou ze ook liever niet opzoeken. Geef mij maar de lieve Nemo's.
    Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende ervaringen. Doe wel voorzichtig met alles wat op jullie pad komt. Geniet ervan! XXX

• 07 Mei 2014 - 15:48

Jan Govers:

Wow...te gek allemaal hoor!!! Ben helemaal niet jaloers...oh now :-) Lukt het links rijden al een beetje, Dieke ook? Haha. En dan die krokodillen Ja, lijkt me machtig om te zien, maar zou toch ook op een acceptabele afstand blijven. Regenwoud, strand en oceaan. Wat wil je dan nog meer. Volgens mij ogen te kort. Jullie komen toch wel weer terug hè :-) Lieve groet en XXX

• 07 Mei 2014 - 22:26

Oma Leny :

Lieve alletwee,
    Ik heb genoten van jullie prachtige verhalen. Jullie schrijven het zodanig dat ik het allemaal voor me zie. Prachtig allemaal
    . Gezellig met zo n campertje, je hele huis bij je, jullie hebben zeker al heel wat kilometertjes gereden, best e g hoor in zee zwemmen met die beesten pm je heen die koralen zijn mooi he en nog geen heimwee in de buurt op deze manier.
    Wij waten vanmiddag bij Herbert. Daarna gegeten bij. Cubanita, was weer lekker, ik bedoel wij dat zijn. Caro en douwe. Douwe heeft wat klusjes gedaan met computer enz heerlijk. Ze rijden nu net weg. Een latertje, douwe moet nog naar Rotterdam. Maar was gezellig.
    Ik. En echt blij met die. Ooie verhalen, wilde al eerder schrijven, maar wist niet hoe dat moest ik hoop voor jullie dat net weer gauw woensdag is. Kan er weer een keer gegeten worden, nog heel veel plezier. Geniet van alles en heel veel liefs ban oma. LLLLL

• 13 Mei 2014 - 13:26

Iris:

Aaaah diekkie, super leuk om te lezen allemaal. Fijn om te merken dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Geniet er nog lekker van samen en blijf ons vooral op de hoogte houden van alle leuke updates!!! xxxxx

• 14 Mei 2014 - 00:33

Christ Govers:

hallo ,
    Wat een belevenis,en dan die uitersten ,Hongkong/Austalie.
    Om nooit te vergeten.

Indonesië: Bali & Java

08 Juni 2014

Australië: van Byron Bay naar Sydney, Singapore e

21 Mei 2014

Australië: zeilen bij de Whitsundays en cruisen o
Woudieke

Zoals ook Columbus ooit aan zijn epische ontdekkingsreis begon zonder enige kennis van eieren en toebehoren, gaan ook wij geloven aan de hype van de afgelopen 15 jaar: wij gaan op reis! Allereerst neemt onze vlucht ons mee naar het mie wah, het land der tepans en Foe yong hai. We gaan naar Hong Kong! Enkele boeddhabeelden later vliegen wij richting het veelbelovende BackpackersMekka Cairns. We gaan down under! Hier zullen wij na enige plonzen gewaagt te hebben onszelf een busje met campertrekjes toe eigenen. Terwijl wij een poging doen links te rijden zijn we van plan Sydney te bereiken zonder teveel platte kangoeroes achter ons te laten. Op 5 juni pakken wij weer het luchtruim en begeven wij ons naar het land van de lach, de tempels en de ladyboys. Rellen vermijdend zullen wij afdalen richting de verscheidene eilanden aan de oostkust. Op Koh Panghan gieten we ons vol met het goede excuus dat het maar eens per maand volle maan is en op Koh Tao gaan wij ons wagen aan een PADI. Vele koraaltjes en WHALESHARKS! later, hebben wij tot 9 augustus de tijd het hoge noorden van Vietnam te halen. Tijgers aaiend, aapjes vermijdend, malariapillen slikkend en loempia's etend zullen we via Cambodja naar Vietnam hobbelen. Maar hoe we dat doen komen jullie later te weten. Dus, volg ons reisverslag, bekijk de kiekjes en geniet met ons mee van het weekendje weg van: Wouter en Dieke

Actief sinds 19 Maart 2014